Cumparaturile mele
burger1 1

BUNO Gourmet, o afacere de nisa care se adreseaza celor cu gusturi rafinate

Burgeri din carne de struţ, de zebră și cangur, mici din carne de struţ sau de
prepeliţă. Sunt doar câteva dintre delicatesele pe care le propune BUNO Gourmet.
Afacerea s-a născut din preocuparea a doi soţi pentru un stil de viaţă sănătos, pentru alimente gustoase și cât mai naturale, și a fost inspirată din modelul elveţian de consum, care favorizează produsele locale, de calitate, conform principiului mai bine mai puţin, bun, gustos și sănătos decât mult, ieftin, cu arome sintetice, care „păcălesc“ simţurile.
Vivian și Simona Diaconescu sunt principalii investitori în business-ul BUNO Gourmet. Lor li s-au alăturat și investitori din Elveţia, ţară în care consumul de carne de struţ per cap de locuitor este unul dintre cele mai mari la nivel mondial.

Vivian Diaconescu, CEO-ul BUNO Gourmet, a activat timp de peste un deceniu în industria farma. A decis însă să parieze pe un business inedit, cel puţin la noi în ţară: creșterea struţilor și procesarea cărnii de struţ. Iniţial a avut fermă proprie, însă de un an și jumătate a ales varianta colaborării cu ferme independente, în regim de cvasi-franchiză.

„Înainte de a fi antreprenori, suntem părinţi – de aceea hrana sănătoasă este o prioritate pentru noi.” Așa încep descrierea business-ului Buno Gourmet pe site-ul propriu soţii Vivian și Simona Diaconescu. O afacere cu carne de calitate, o alternativă sănătoasă la clasicele varietăţi de carne pe care le găsim în magazinele de peste tot. Cuplul are doi copii și „o mentalitate îndreptată către o viaţă cu respect faţă de natură, faţă de alimentele cât mai naturale, adversitatea faţă de risipă și cultura spiritului de familie”, spune Vivian Diaconescu, CEO-ul
BUNO Gourmet.

De 6 ani pe piaţă

În 2014, după un an și jumătate petrecut în Elveţia, în baza unui contract profesional, familia Diaconescu s-a întors în ţară. Experienţa trăită în Ţara Cantoanelor i-a făcut să observe mai ușor unele diferenţe. Așa au observat că pe piaţa de la noi se găsesc foarte puţine produse naturale, cât mai puţin procesate sau procesate fără aditivi alimentari agresivi faţă de metabolismul corpului uman. Ce au făcut atunci? „Constatând că oferta de produse de calitate este limitată, iar România importă enorm de multe produse din afara ţării, în condiţiile în care zeci de mii hectare stau pârloagă, le vezi de pe drumurile ţării, ne-am propus să investim într-o afacere care să exploateze potenţialul natural cât și cel uman al ţării, într-un domeniu care să livreze diferenţiere, valoare adăugată mare.

După îndelungi căutări, am ales să investim în domeniul reproducţiei, creșterii, procesării, promovării și comercializării de struţi prin operarea unei reţele de struţi conectată la un abator cu transport specializat și autorizat DSV, plus unitate de procesare-ambalare, produse care apoi să fie promovate și distribuite atât în România, cât și la export”, mărturisește Vivian Diaconescu.

Struţul oferă o carne rosie gustoasa si sănătoasă

Care mai spune că struţul are o carne roșie considerată de mulţi ca fiind cea mai sănătoasă din lume. Struţul nu poate metaboliza
hormonii de creștere din nutreţ, în cazul în care adaugi așa ceva în hrană, nu tolerează antibioticele în furaj deoarece ficatul îi va fi afectat și va muri. „Struţul se poate crește doar cu nutreţ «curat». Pentru fermieri și mediul înconjurător, struţul este un adevărat aliat, deoarece el poate crește doar în semi – liber tate (free-range), consumă foarte puţin furaj (un adult de peste 120-150 kg consumă zilnic doar 1,2 – 1,4 kg de furaj masă uscată) și de aceea el trebuie să consume apă proaspătă suficientă pentru hidratare și să aibă un ţarc mare, ca să poată alerga.

Struţul nu are un proces de fermentaţie intestinală precum vaca și astfel nu generează gaze cu efect de seră, așa cum se întâmplă la bovine. Și nici nu miroase, nu produce bălegar în exces, ceea ce nu este puţin lucru când vine vorba de fermieri. El se pretează la ferme mici și medii, ceea ce favorizează tipul de fermă din România, din zona de deal și astfel, teoretic, multe familii din România ar putea să își exploateze terenurile judicios în ferme mixte, producându-și propriul furaj și crescându-și proprii struţi”, mai spune Diaconescu.

Struţul = o afacere completă

Mai mult, struţul este o „binecuvântare”, susţine CEO-ul BUNO Gourmet. Asta pentru că din struţ se poate valorifica totul, de la carne, până la piele și pene. Inclusiv grăsimea care este transformată în ulei de struţ este foarte sănătoasă, având un conţinut bogat de Omega 3, 6, 9. Aceasta grăsime este folosită în industria cosmetică. „Ficatul de struţ este una din cele mai bune surse naturale de fier în alimentaţie care ajută la prevenirea și, de ce nu, inclusiv combaterea anemiei, chiar și în formele agravate (anemia feriprivă), îngheţata cu ou de struţ este una din cele mai cremoase, iar cojile din ou de struţ sunt o sursă excelentă de calciu pur”, detaliază Vivian Diaconescu.

Parteneriat cu investitori elveţieni

Vivian și Simona Diaconescu sunt investitorii majoritari în business-ul BUNO Gourmet. Alături de ei în afacere au intrat și investitori din Elveţia. Așa se face că BUNO Gourmet, care deţine magazinul online www.buno-carne.ro, are deja 6 ani pe piaţă.

„Am reușit să dezvoltăm acest business și să îl integrăm end-to-end, am lansat magazinul online și ne-am și listat în multe din marile lanţuri de retail din România, însă după aproape 18 luni de eforturi de promovare și distribuţie, cu mulţi bani pierduţi, am închis canalul de vânzări prin reţelele de retail, deoarece se pare că ele au nevoie de un volum săptămânal minim de vânzări per magazin / per produs prea mare ca să își poată permite să listeze produse de nișă, naturale.

Așa că în acest moment vindem la export, iar în România direct către clienţi prin magazinele online, cât și către clienţii B2B & HoReCa, precum cantine, restaurante, firme de catering”, spune Diaconescu.

În ce constă BUNO Gourmet

BUNO Gourmet are un portfoliu propriu de produse din carne de struţ și nu numai, care se bazează pe reţete proprii, iar alături de aceste produse, la sugestia clienţilor, dar și a unor producători, portofoliul a fost extins cu produse alimentare din categoria lactatelor,
peștelui și fructelor de mare, a băuturilor răcoritoare, dar și a celor alcoolice.

În magazinul online găsești o gamă impresionantă de beri premium și beri craft din Cehia și Germania și, în curând, și din România. Proprietarul afacerii promite că va lista și vinuri deosebite, cafea și echipamente de preparat băuturi calde și gătit. Cu atât mai mult cu cât mai au, în familie, un business, de data aceasta nișat pe importul și vânzarea de cafea – www.cafelepremiate.ro.

Datorită investiţiei în dezvoltarea unei platforme de promovare și vânzări online multi-channel, produsele sunt vizibile pe Facebook, pe Google, pe Instagram, dar vor putea fi disponibile și în marketplace-uri precum emag.ro și evomag.ro.

„Cum știu clienţii ce produse sunt cele «bune»? Internetul nu iartă, el oferă transparenţă și astfel clienţii pot da produselor și serviciilor note și evaluări, care ajung la producători. Ei fie se adaptează la cererile clienţilor, fie vor fi ignoraţi. Noi promovăm ideea de reputaţie a produselor, a brandului de producător”, mai spune Vivian Diaconescu.

Produse inedite, sănătoase și gustoase

Oferta carmangeriei BUNO Gourmet este extrem de bogată și cuprinde o serie de produse rar întâlnite pe piaţa de la noi, cu atât mai mult cu cât sunt realizate din carne românească. „Carmangeria la noi cuprinde în acest moment piese din carne de struţ, vită, vânat, raţă, prepeliţă, curcan, pui.

Alături de carcasă, piese (mușchi), noi facem și preparate cu ajutorul tehnologului nostru mult respectat și drag, domnul Nicolae Dragu, om cu o imensă experienţă în domeniu și cu o pasiune greu de egalat. Dânsul ne-a dezvoltat și produs reţete atât tradiţionale, precum cârnaţi, mici, cât și preparate mai exotice, precum burgeri de struţ, zebră, cangur, mici din struţ, dar și mici din prepeliţă, ambii gustoși tare, rămânând produse sănătoase, dietetice. Cochetăm cu relansarea produselor copt-afumate, crud uscate”, dezvăluie Vivian Diaconescu.

BUNO Gourmet promovează produsele premium

atent alese, din carne provenită în cea mai mare parte din producţie internă. Clienţii magazinului au trăsături, interese și pasiuni diverse, însă o caracteristică comună a lor, spune Vivian Diaconescu, este dorinţa de a comanda produsele unui furnizor de încredere, prompt și corect. În plus aceștia „au convingerea că noi toţi merităm să ducem o viaţă sănătoasă cu ajutorul unui stil de viaţă sănătos și că este mai bine să cumperi mai des o cantitate mai mică de produs de calitate la un preţ corect, decât să cumperi la ofertă specială o mare cantitate dintr-un produs industrial, dar care este posibil ca jumătate să ajungă alterat, expirat în coșul de gunoi.”

„Suntem și consultanţii clienţilor noștri”

Cum se definesc cei care se află în spatele BUNO Gourmet? „Noi nu suntem doar un furnizor de produse, suntem, ne place să credem, și «consultanţii» clienţilor noștri, deoarece dacă ei își doresc, noi îi ajutăm cu recomandări și sfaturi despre ce ingrediente ar fi bine să comande, în ce cantităţi și combinaţii și mai ales cum să le prepare. Avem și secţiune de reţete și din ce în ce mai mult îi încurajăm să o transformăm într-o platformă în care să ne împărtă – și «secrete» culinare. Motto-ul nostru este că toţi merităm zilnic un moment de răsfăţ personal, fie el solitar sau alături de cei dragi nouă. De aceea suntem noi aici, să aducem zilnic fiecăruia un zâmbet sau un oftat de satisfacţie după o zi intensă.

Vrem ca www.BUNO-Gourmet.ro să fie magazinul la care apelezi instinctiv nu doar când ai nevoie de un produs deosebit, ci de unde îţi achiziţionezi coșul săptămânal de produse de necesitate, cât timp apreciezi calitatea și ești decis să plătești preţul corect. Deoarece un produs premium, un produs natural nu va putea niciodată să concureze la preţ cu produsele industriale. De aceea am lansat parteneriate cu alţi producători locali de produse naturale pentru care am devenit reţeaua de retail naţională prin care să îi servească clienţii din întreaga ţară”, este de părere CEO-ul BUNO Gourmet.

Pandemia a accelerat cresterea cererii

Pandemia de coronavirus și restricţiile drastice impuse de autorităţi au fost o adevărată provocare pentru proprietarii carmangeriei online. „Pentru BUNO a fost similar cu injectarea de NITRO în carburatorul mașinii din Fast&Furious. Și este explicabil. Oamenii fiind blocaţi în case perioade prelungi de timp au fost nevoiţi să «riște» să plaseze comenzi către furnizori online de alimente pe produse de strictă necesitate. Cum marii retaileri au fost prinși de picior greșit și termenul de livrare dat era de 3-4 zile, clienţii au explorat și firme mai mici, mai altfel, precum BUNO Gourmet. Și faptul că le-am ascultat nevoile și le-am livrat nu doar ce există pe site, dar literalmente am plecat la vânătoare de stoc cu lista de cumpărături dictată de clienţi, cred că a contat în ochii acestora”, spune Vivian Diaconescu.

Livrări contra-cronometru

O provocare și o cursă contra-cronometru a fost și livrarea comenzilor. În București, multe dintre livrări s-au făcut de către echipa BUNO, așa încă comenzile să poată fi onorate în aceeași zi sau cel târziu a doua zi.

„Această perioadă a creat un segment interesant de clienţi și anume clienţii care, alături de comenzi pentru consum propriu au plasat și comenzi de produse cu livrare către rude în vârstă din ţară (părinţi, bunici), care locuiesc în zone mai izolate și care, din cauza riscului de îmbolnăvire, nu îndrăzneau să iasă din casă. Complimentul suprem este acela că, deși oamenii au acum posibilitatea să iasă la cumpărături, mulţi dintre ei ne onorează cu comenzi în continuare”, punctează Diaconescu.

CARNEXPO Grill, văzut ca o oportunitate

Evenimentul CARNEXPO Grill, pe care INDUSTRIA CARNII.RO îl organizează pe 24 și 25 septembrie, la Alba Iulia, are potenţial din punctul de vedere al CEO-ului BUNO Gourmet. „Este important să te prezinţi în faţa potenţialilor clienţi cu care să poţi să porţi un dialog, să afli ce își doresc, să le spui ce le oferi și de ce produsele tale le consideri a fi «deosebite», să îi oferi omului șansa de a testa, de a degusta și apoi va lua o decizie calificată, în cunoștinţă de cauză. Iar dacă are amabilitatea de a-ţi oferi feedback- ul său, acesta are o valoare imensă, deoarece clientul are întotdeauna dreptate”, spune Vivian Diaconescu.

Vivian Diaconescu a pus pe picioare un business cu produse premium, de calitate, care a devenit apreciat de către clienţii dornici să pună pe masă mâncare sănătoasă și cu un gust de excepţie.

Creșterea struţilor are o mulţime de avantaje. Struţul consumă puţin furaj, nu produce bălegar în exces, ceea ce însemnă că nici noxe prea mari nu produce. Mai mult, struţul poate fi valorificat în totalitate.
Carmangeria BUNO Gourmet are în portofoliu produse din carne de struţ, vită, vânat, prepeliţă, curcan, pui, dar și preparate precum cârnaţi, mici sau burgeri de struţ, zebră ori cangur.
Un tehnolog cu experienţă bogată în domeniu este cel care a dezvoltat o serie de reţete pentru Carmangeria BUNO Gourmet, de la cele tradiţionale, clasice până la preparate exotice.

Proprietarii BUNO Gourmet și-au propus să crească acest business constant, treptat, cu focus pe extinderea portofoliului de produse, pe extinderea portofoliului de clienţi fideli, fără a depăși limitele operaţionale care s-ar traduce în scăderea calităţii serviciilor, a promptitudinii. „O promisiune dată trebuie ţinută”, punctează Vivian Diaconescu.

Top 3 recomandări de produse BUNO Gourmet

Am încercat să aflăm de la omul de afaceri care ar fi preparatul pe care l-ar recomanda oricând clienţilor săi, unul singur din tot portofoliul. Evident că a fost dificil să aleagă un singur tip de produs, însă ne-a făcut câteva recomandări extrem de interesante.

  •  Un steak de struţ gătit la tigaie medium, tras în unt cu puţin cimbrișor proaspăt, lăsat la odihnă ca să se distribuie sucurile și să iasă roze uniform așa cum îi șade bine. Apoi presari puţină sare grunjoasă și piper roz servit cu un puree de avocado și banană verde și acompaniat de un vin roșu de excep ţie. Eu unul aș alege acum, la impuls, fie o sticlă de Cuvee Charlotte de la S.E.R.V.E., fie o Fetească Neagră de la Gramofon, vinuri pe care estimez că vom reuși în curând să le adăugăm în portofoliu. Această reţetă o datorez lui Chef Liviu Lambrino, care ne-a ajutat de nenumărate ori în promovarea struţului către marii chefi ai României și a gătit pentru mulţi dintre prietenii noștri, clienţii BUNO.
  • Un burger suculent de struţ cu o chiflă din cereale integrale, alături de o bere Primator Irish Stout sau Primator Weizen, de la renumitul producător de bere Craft din Cehia PRIMATOR. După umila mea părere, de consumator cumpătat, îmi pare că poate sta alături de Budweiser de Cehia oricând.
  • Un platou mixt de mici de struţ și prepeliţă alături de piepţi de Prepeliţă perpeliţi numai puţin la grătar. Serviti alături de un muștar cu boabe și o bere Krombacher Premium Pils rece ca gheaţa, berea Pils cea mai vândută în Germania care mie îmi face cu ochiul la o asemenea alăturare.
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Livrare la temperatură optimă

Livram oriunde in Romania

Livrare gratuita

Pentru comenzile peste 450 lei

 

Calitate superioara

Garantam un gust deosebit

Experiență îndelungată

Igiena și siguranța garantate

© Buno Gourmet 2020